Mitä työtön puuhailee?

On itsestäänselvää, että täältä Kouvolasta olisi hieman liian pitkä matka kulkea Ylivieskassa töissä. Paikkakunnan vaihdoksen myötä minulla olikin edessä uuden työpaikan etsiminen.

Aina ei käy niin hyvä tuuri että lennosta löytyisi uusi paikka mihin hypätä. Haastatteluja ja alustavia suunnitelmia oli työstön alla jo ennen muuttoa, mutta pari viikkoa ehti kulua ennen varsinaista ensimmäistä työpäivää, joten jouduin/sain oleilla jonkun aikaa tehden mitä nyt mieleen juolahti. 

Arkipäivien tyhjentyessä onkin ollut hyvä aika tehdä niitä asioita mitä ei vaikkapa voinut, ehtinyt tai juurikaan jaksanut tehdä töissä käydessä. Esimerkiksi olen:


..kahvitellut heti aamusta kahvilassa.


Parina aamuna kun olen vienyt Tomin kouluun, olen ajanut suoraan kauppakeskus Veturiin. Hiljainen kauppakeskus. Tuoreen kahvin tuoksu ja vastaleivotut herkut kutsuvat luokseen kahvilan tiskin takaa. Olen ensimmäinen asiakas ja työntekijä tervehtii iloisesti. Ei ole jonoa takana, saan rauhassa katsella mitä olisi tarjolla. Voisin aloittaa jokaikisen aamuni näin!


..pukeutunut muuhunkin kuin nukkaisiin collegehousuihin ja reikäisiin t-paitoihin.
Hitsaajan ei kannata pistää ykkösiä ylleen vaikka palosuojavaatteita käytetäänkin. Olen kerännyt työvaatteet erilliseen laatikkoon, ettei tarvitsisi ottaa riskejä kivoimpien vaatteiden kanssa.

On ollut siis suorastaan luksusta laittaa aamulla päälle mitä haluan. Olen päässyt käyttämään uusia vaatteitani muulloinkin kuin viikonloppuna!


..meikannut ja käyttänyt peruukkeja.
(Throwback Amos Andersons Hem -museoon josta kirjoitin täällä.)

Meikkaaminenhan ei ole kovinkaan hyvä idea jos joutuu tekemään likaista työtä tai vaarana on saada jotain silmäänsä. Synteettinen peruukki on sanomattakin selvää - sen käyttö töissä olisi yhtä järkevää kuin pitää taskussa muovista sytkäriä.


..järjestellyt asuntoa..

Tomin ollessa koulussa, olen saanut vapaat kädet sisustaa asuntoamme miten parhaaksi näen. Olen meistä se, jolla on lipastoja, hyllykköjä ja peilejä ja olen saanut pyöritellä niitä mieleni mukaan.


..ja karsinut lisää tavaroita siinä samalla.

Muuttolaatikoita purkaessa on ollut helppo heittää tavaroita suoraan tyhjentyneisiin banaanilaatikoihin. Jos tulee tavaroita paikoilleen laittaessa fiilis että miksi oikein vaivauduin pakkaamaan tämänkin mukaan, on sen aika tullut lähteä uuteen kotiin.


..shoppaillut.


Uusien vaatteiden lisäksi oli tarvetta kodintarvikkeille. Odotin että muutto on ohi ennen kuin hankin muutaman ostoslistalla olevan tuotteita, joita olisi ollut erityisen ärsyttävä pakata. Esimerkiksi henkareiden tarve nousi reilusti, kun jätimme edelliseen asuntoon kaikki siellä jo valmiiksi olleet.


..kirjoitellut enemmän blogiini.

Tomi lainasi ensimmäisinä viikkoina läppäriäni kouluun ennen kuin oma tilaamansa saapui noudettavaksi. Kirjoittelin päivisin joko puhelimella jotain sekalaisia ajatuksia ylös ja pidempiä tekstejä hänen pöytäkoneellaan. Iltaisin olen päässyt sitten kunnolla vauhtiin.




..vain oleillut!

Sekin on harvinaista herkkua, varsinkin kun minulla on ollut kunnon loma viimeksi opiskellessa - kesällä 2021 olin kaksi kuukautta vapaalla. Tälle kesää minulle ehti kertyä kaksi viikkoa lomaa, mutta halusin käyttää siitä vain yhden viikon ainakin aluksi.



Olen siis saanut ladata pattereitani ja olen täynnä energiaa ottaa uusia haasteita vastaan!

Saatat tykätä myös näistä

Kommentit

  1. Hyvältä kuulostavat rennot päivät ennen kuin työt alkavat. Kerrankin aikaa tehdä asioita ja vain olla. Se on kyllä ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, osaa arvostaa vapaita päiviä eri tavalla kun on ollut niin kiireistä viime vuosina :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi! ♡