13 faktaa minusta

Taijan päivän kunniaksi halusin koota tähän postaukseen 13 faktaa minusta. Kieli poskessa sijoittelin joitakin asioita sopivan numeron kohdalle.

Pienellä blogillani näkyy olevan kasvava määrä kävijöitä ja olisihan se silloin paikallaan kertoa hieman itsestäni.


1) Olen ilmeisesti Suomen ainoa Taija-Tiia -niminen. Digi- ja väestötietoviraston sivuilla näkyy nykyään vain 'alle 5' yksityisyydensuojan vuoksi eli mikäli kukaan vuosina 1980-99 syntynyt ei ole vaihtanut nimeään, olen edelleen ainoa.

2) Olen molempikätinen. Syntyjäni olen oikeakätinen, mutta opettelin lukiossa kirjoittamaan ja piirtämään myös vasemmalla. Taidosta oli hyötyä kun yo-kirjoitukset raapustettiin käsin, puhumattakaan hitsaamisesta!

3) Jos korvalävistyksiä ei lasketa, minulla on tällä hetkellä vain kolme lävistystä: kieli, medusa ja bridge. Septum on feikki enkä pelkää myöntää sitä - pelkään enemmän sitä kipua.

4) Olen asunut neljällä eri paikkakunnalla elämäni aikana - Oulu, Kalajoki, Alavieska ja Kouvola.

5) "Tässä on viisi Eppua, viisi kaunista heppua" eli Eppu Normaali. Niin kauan kuin muistini kantaa, olen tykännyt bändin musiikista ja se tulee olemaan aina se lempparini. Sekosin laskuissani jo ajat sitten kuinka monella keikalla olen käynyt. Kaikki albumit löytyy hyllystä sekä kaksi tatuointiakin olen omistanut bändille!

6) Kaikkien aikojen suosikkivideopelini on The Elder Scrolls V: Skyrim (2011). Myös sille olen omistanut tatuoinnin - teksti "dovahkiin" eli "dragonborn".

7) Pidän enemmän parittomista kuin parillista luvuista. En ikinä säädä volyymia esimerkiksi 10 tai 12, valitsen joko 11 tai 13.

8) Jos minulla olisi useampi kymppitonni ylimääräistä, kävisin helikopterilentäjäkoulutuksen. Voisin sitten ilmoittautua vapaaehtoiseksi kadonneiden etsijäksi, ryhtyä lennättämään turisteja sekä osallistua elokuvien tekemiseen.

9) Pidin koulussa kaunokirjoituksesta ja olenkin aivan ala-asteelta asti kirjoittanut kaunolla.

10) Olen opiskellut kouluenglannin ja -ruotsin lisäksi useita vieraita kieliä: espanjaa, kreikkaa, latinaa, saksaa, venäjää, japania, puolaa ja italiaa. Pärjäisin arjessa ainoastaan italialla, siihen olen keskittynyt ehdottomasti eniten. Saksa vaatisi hieman kertausta ennen reissuun lähtöä, ja tämän vuoden tavoite eli puolan alkeiden oppiminen etenee hitaasti mutta varmasti.

11) Marraskuu on suosikkikuukauteni. Se on sopivan melankolinen, mutta toiveikas. Saattaa olla pilkkopimeää, saattaa tulla lunta. Loppuhuipennuksena syntymäpäiväni on kuun viimeinen päivä.

12) Suosikkikouluaineeni oli aina historia. Erityisesti viime vuosisatojen tapahtumat ja käänteet sotineen ja uusine keksintöineen ovat mielestäni erityisen mielenkiintoisia. Uppoudun silloin tällöin dokumenttien maailmaan, haluan aina oppia jotain uutta.

13) ..on onnenlukuni!

Saatat tykätä myös näistä

Kommentit

  1. Tämäpä kiva esittely, hauska tutustua paremmin!
    Itselleni oli vähän ihmetys, kun lapseni aloitti koulun ja minulle selvisi, että peruskoulussa ei enää kirjoiteta tai harjoitella kaunoa. Se on mennyttä maailmaa se. Tosin ipadeilla opiskelevat niin paljon, että ehkä sillä kaunolla ei sitten enää tee mitään.. Historia oli oma suosikkini myös! Niillä tunneilla viihdyin parhaiten ja historia on mielenkiintoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin vähän yllätyin kun joskus kuulin että enää ei kaunoa harjoitella yhtään. Se oli kyllä monen luokkakaverin mielestä se kaikista ikävin asia koulussa, joten moni lapsukainen on varmasti tyytyväinen muutokseen..
      Mukavaa kun on muitakin historiasta tykkääviä! Siitä on niin paljon hyötyäkin kun voi ymmärtää tämän päivän tapahtumia paremmin :)

      Poista
  2. Tulin kurkkaamaan sun blogiin :) Nämä esittelypostaukset on aina yhtä mukavia. Oppii tuntemaan erilaisia ihmisiä paremmin. Hyvää syksyn jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa vain kurkkaamaan! :) tällaisista kyllä oppii paljon uusia asioita ja keksiessä mitä kirjoittaa pitää joskus ihan miettiä mikä on itselle itsestäänselvyys kun itsehän tuntee itsensä läpikotaisin, mutta ulkopuoliselle kaikki voi olla ihan uutta ja yllättävääkin. Mukavaa syksyn jatkoa sinnekin <3

      Poista
  3. Aina kiva tietää asioita blogin kirjoittajasta! Eppu Normaali on aivan ihana ja aina voin kuunnella oli mikä tahansa tilanne. Skyrim myös itselle yksi lemppari videopeli! Bethesdan pelit viihdyttäneet muutenkin erittäin paljon.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi! ♡