Kesäloma Roadtrip 1/3

Kesälomaviikkomme odotettu roadtrip on nyt takana. Kiertueemme kuljetti meidät Keiteleen kautta Joensuuhun ja sieltä Mikkeliin.

Pakkasimme autoon teltan, sillä tarkoituksena oli yöpyä myös tien päällä. Joensuussa yövyimme pari yötä siskoni luona mukavasti sohvalla.

Ensimmäinen pysähdyspaikkamme oli Keitele. Tämä pieni paikkakunta houkutteli meidät luokseen lupaamalla ilmaisen Kolmas nainen -elämyksen.
Saavuimme paikalle hyvissä ajoin jotta ehdimme käymään kaupassa, syömään jotain tukevampaa sekä varmistamaan yöpaikan camping-alueelta. Paikkakunnalta löytyi Lossisaaren camping-alue, josta olisi ollut lyhyt kävelymatka torille, mutta sateisen sään takia päätimme kulkea paikasta toiseen autolla.

Kävimme keskusta-alueella Rantakulman Kahvila & Pubissa eli tuttavallisemmin Rantiksessa syömässä oikein maukkaat hampurilaisateriat. Haluan mieluiten tukea aina sellaista paikkaa joka ei kuulu mihinkään isompaan ketjuun ja juuri tällaisia tarvitaan enemmän kaikenmaailman Hesejen ja Mäkkäreiden tilalle.
Vaeltelimme torialueella syönnin jälkeen kuunnellen Jezzbandin soittoa. Jälkiruokaa alkoi tehdä pikkuhiljaa mieli ja suuntasimme aitoja belgialaisia vohveleita lupaavan Pikku Belgia -kärryn luokse jonottamaan. Mikäli näette torilla, festareilla tai missä vaan tällaisen logon, suosittelen testaamaan:
Mielettömän hyvää vohvelia tuoreilla mansikoilla, kermavaahdolla ja kastikkeella, nam! Vesisadekaan ei pilannut herkutteluhetkeämme.

H-hetken lähestyessä siirryimme pikkuhiljaa lähemmäs. Väkeä oli ilmestynyt kuin tyhjästä sankoin joukoin paikalle.
Keikan edetessä hipsimme vähän väliä lähemmäksi lavaa. Kovinkaan monella ei näkynyt sadetakkeja tai -varjoja, ja sietorajan ylittyessä joutuivat luovuttamaan paikkansa paetessaan katoksen alle.

Kuulimme hyvän valikoiman niitä ikivihreitä hittejä että vähemmän tunnettuja teoksia. Olin todella tyytyväinen settiin, sillä siitä löytyi ne ehdottomat suosikkini: Elämän tarkoitus, Lautalla ja encorena Talot ja tienhaarat.

Olen kulkenut eri artistien keikoilla teini-ikäisestä asti ja olen lopettanut laskemisenkin jo usean bändin kohdalla, mutta en ole ikinä aiemmin jäänyt keikan jälkeen pyytämään settilistaa. Päätin, että tämä kerta on se kerta kun uskaltaudun tekemään sen; porukka hajaantui nopeasti lavan edustalta sateen vuoksi ja lavalle tuli häärimään yksinäinen roudari.

Sain settilistani ja piilotin sen sateelta turvaan kertakäyttöisen sadetakkini uumeniin kun juoksimme autolle.

Yöllä oli vaikeuksia saada kunnon yöunia huutavien lokkien ja maaston epätasaisuuden vuoksi. Onneksi kofeiini on keksitty!

Seuraavana aamuna matkamme jatkui kohti Kuopiota ja seuraavaa suomirock-teemaista pysähdyspaikkaa eli Pollen Potku -baaria
Mainitsin tämän kuppilan "to do -lista kesälle" -postauksessani ja viimeinkin pääsimme itse näkemään sen. Musiikki oli kuin suoraan toivebiisilistaltamme, vaikka Voipalloa emme kuulletkaan.

Matkamme jatkuu seuraavassa reissupostauksessa!